فروش جوجه مرغ تخمگذار گلپایگانی
فروش جوجه مرغ تخمگذار گلپایگانی

 

 

مرغ گلپایگانی شرکت طیور پروران میهن

مرغ گلپایگانی یکی از نژاد های دورگه موجود در ایران می باشد که حاصل تلاقی نژاد بومی ایران با نژادهای تخمگذار خارجی می باشد. مرغ گلپایگانی را می توان حاصل تلاقی مرغ ولسامر که نوعی مرغ هلندی بوده، با نژاد محلی ایرانی دانست. معمولا مرغ گلپایگانی می تواند سوددهی مناسبی داشته باشد، زیرا هم می توان آن را جهت تولید تخم مرغ و هم جهت استفاده گوشتی پرورش داد. مرغ گلپایگانی معمولا نسبت به سایر مرغ های بومی که در ایران پرورش داده می شوند، وزن بیشتری می گیرند. این موضوع باعث شده تا پرورش آنها بسیار بیشتر از سایر نژادها شود .

 

ویژگی های مرغ گلپایگان

مرغ گلپایگانی از نژادهای دورگ موجود در ایران محسوب می شود، که می توان آن را یکی از مقرون به صرفه ترین نمونه از مرغ های تخمگذار بومی دانسته، زیرا معمولا تعداد تخم هایی که اینگونه از مرغ ها می گذارند، بسیار مناسب می باشد. مرغ گلپایگانی می تواند به طور میانگین 200 عدد تخم مرغ در سال بگذارد، این عدد را می توان بسیار مناسب دانست ، زیرا مرغ بومی ایرانی این توانایی را ندارد. البته اغلب مرغ های گلپایگانی توانایی بیشتری در تخمگذاری دارند که به بیش از 240 عدد در سال نیز می رسد، اما تعداد 200 تخم مرغ را می توان به عنوان یک عدد میانگین و کلی در نظر گرفت.

مرغ گلپایگانی معمولا در وزن گیری نیز بسیار سریع عمل کرده و می تواند گزینه مناسبی برای پرورش گوشتی نیز به نظر برسد. زیرا با مصرف کمترین میزان دانه، وزن بسیار ایده آلی پیدا می کند. بدین ترتیب می توان انتظار داشت که برای پرورش گوشتی نیز مقرون به صرفه باشد. البته باید شرایط مناسبی نیز برای رشد آنها مهیا باشد، مثلا فضای کافی به ازای تعداد مرغ ها می توان یکی از گزینه هایی باشد که به رشد آنها کمک کند.

 

شرایط نگهداری مرغ گلپایگانی

مرغ گلپایگانی معمولا از نظر رشد کردن مشکل خاصی نداشته و در همه مناطق ایران می توان آن را به راحتی پرورش داد. البته باید به فضای مورد نیاز آنها و دانه ای که مصرف می کنند دقت شود. بهتر است از دانه هایی که به صورت ترکیبی تهیه می شوند برای پرورش مرغ گلپایگانی استفاده شود، زیرا بدین ترتیب نیازهای بدن آنها به انواع ویتامین ها و مواد معدنی تامین می شود .

بهترین شرایط برای نگهداری انواع مرغ محلی از جمله گلپایگانی، نگهداری در مزرعه می باشد، که بتواند هم آزادانه بچرخد و هم جیره غذایی مورد نیاز خود را به راحتی پیدا کند. البته این امکان در همه مناطق کشور وجود نداشته و اغلب افراد انواع مرغ محلی را در سوله های مخصوص پرورش می دهند. در این موارد باید به شستشو و ضد عفونی کردن سالن پرورش مرغ دقت بسیار زیادی شود، زیرا در غیر اینصورت احتمال بروز بیماری های مختلف در بین انواع مرغ بومی وجود دارد. واکسیناسیون مرغ گلپایگانی در مراحل اولیه رشد اگر به خوبی انجام شده باشد، معمولا بیماری به سراغ آنها نمی رود، زیرا بدن آنها بسیار مقاوم می باشد /

 

خرید اینترنتی و مطمئن از شرکت طیور پروران میهن

شما همراهان گرامی و همیشگی شرکت طیور پروران میهن همواره میتوانید نژاد مرغ گلپایگانی اصیل را از این شرکت به صورت صد در صد تظمینی و بدون واسطه خریداری کرده و به کسب در آمد از این نژاد عالی بپردازید ، باعث خرسندی ما هست اگر بتوانیم مشاوره موفقی به شما ارائه کنیم .

 

شماره های تماس جهت مشاوره رایگان :

02177623913 – 02177687828

09122893483 – 09122895849

آیا تونستیم بهتون کمک کنیم؟