مرغ تخم گذار صنعتی

نگهداری و پرورش مرغ تخم گذار صنعتی یکی از کسب و کارهای پردرآمد و زود بازده است. به طوری که در برخی موارد شاهد سودآوری بیشتر پرورش مرغ تخمگذار نسبت به پرورش مرغ گوشتی هستیم.

همچنین پرورش دهنده مرغ تخمگذار سود خود را به صورت روزانه دریافت می کند، در حالی که در پرورش مرغ گوشتی حدود 45 تا 60 روز زمان و هزینه باید صرف شود تا نتیجه مطلوب و سود حاصل شود.

از این رو شرکت طیور پروران میهن تولید و عرضه نژادهای مختلف و پر بازده مرغ تخم گذار صنعتی را در سبد محصولات خود قرار داده است.

شما عزیزان علاقه مند به راه اندازی و توسعه کسب و کار پرورش مرغ تخم گذار صنعتی می توانید برای تامین مرغ مورد نیاز خود در سنین مختلف با کارشناسان ما تماس بگیرید.

کسب و کار پرورش مرغ تخمگذار صنعتی

پرورش مرغ تخمگذار صنعتی به منظور تولید تخم مرغ یکی از کسب و کار های پر درآمد است که طرفداران زیادی دارد. با گزینش و ترکیب صفات مطلوب مرغ های مختلف، نژادهای پر بازدهی به نام مرغ تخمگذار صنعتی به وجود آمده است که نسب به مرغ های محلی و بومی راندمان تولید تخم مرغ بالاتری دارند. به طوری که هزینه های تولید کاهش و سوددهی آن ها افزایش یافته است.

اگرچه هزینه سرمایه اولیه و دانش و مهرات لازم برای راه اندازی کسب و کار پرورش مرغ تخمگذار صنعتی از پرورش مرغ تخمگذار بومی  بیشتر است، اما این هزینه بیشتر درآمد و سود بیشتری را به همراه دارد.

به عبارت دیگر تخم مرغ بیشتر به علاوه خوراک کمتر و بازدهی بیشتر مرغ های تخم گذار صنعتی پرورش آن ها برای کسب سود بالاتر توجیه می کند.

چرخه پرورش مرغ تخم گذار صنعتی

چرخه تولید و پرورش مرغ تخم گذار صنعتی را می توان به سه مرحله تقسیم کرد:

1- مرحله هچ شدن: جوجه های تخمگذار اصلاح شده در مرکز تخصصی سر از تخم بیرون آورده و جوجه خروس ها جدا می شوند.

2- مرحله رشد: جوجه های یک روزه 40 گرمی، حدود 18 هفته در یک مرکز رشد که می تواند قفس یا بستر پرورش باشد، نگهداری شده و با مصرف تقریبا 6 کیلوگرم دان به پولت (نیمچه مرغ) 1200 گرمی تبدیل می شوند. این جوجه ها اغلب ماده هستند زیرا در مرحله قبل جوجه خروس ها حذف شده اند.

3- مرحله بلوغ: با رسیدن نیمچه مرغ ها به وزن ایده آل، آن ها را به سالن مخصوص تخم گذاری منتقل کرده و در طول روز با نور مصنوعی در معرض افزایش تخمگذاری قرار می دهند.

اوج تخمگذاری مرغ ها در سن ۲۵-۳۹ هفتگی اتفاق مب افتد. بعد از این دوره با افزایش سن میزان تخم گذاری کاهش می یابد. به وطری که در سن 72 تا 80 هفتگی مرغ سیستم تخم گذاری خود را ترک می کند. در آخر مرغ های مسن برای مصارف صنعتی گوشت به گشتارگاه فرستاده می شوند.

بهترین نژاد مرغ تخمگذار صنعتی

از جمله بهترین نژاد مرغ های تخمگذار صنعتی می توان به پولت ال اس ال، پولت های لاین، پولت نیک چیک، پولت شیور، پولت بونز و پولت لوهمن اشاره کرد.

این نژادهای مرغ تخمگذار صنعتی به دلیل تخمگذاری زیاد، مصرف خوراک کم و مقاومت بدنی مناسب به طور ویژه مورد توجه پرورش دهندگان مرغ تخم گذار صنعتی و تولید کنندگان تخم مرغ قرار گرفته اند.

قیمت مرغ تخمگذار صنعتی

قیمت مرغ تخمگذار صنعتی به نژاد و سن پولت بستگی دارد. شرکت طیور پروران میهن بهترین نژادهای مرغ تخمگذار صنعتی را با بالاترین کیفیت و به صرفه ترین قیمت برای شما پروش دهنده و تولید کننده گرامی تامین می نماید.

شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر در مورد پرورش مرغ تخمگذار صنعتی، اطلاع از قیمت و سفارش محصول با کارشناسان شرکت طیور پروران میهن تماس بگیرید.

آیا تونستیم بهتون کمک کنیم؟