فروش جوجه مرغ گوشتی نژاد کاب
فروش جوجه مرغ گوشتی نژاد کاب

جوجه کاب یک از جوجه هایی است که با صرف هزینه کمتر نسبت به بقیه جوجه ها میتوان پرورش داد و از فروش آن سود مناسبی کرد. در هنگام خرید جوجه کاب گوشتی بهتر است مستقیما از خود تولید کنندگان این جوجه ها را تهیه کنید. میپرسید چرا؟ چون فروش جوجه کاب بدون واسطه باعث از بین رفت هزینه های اضافه و خرید تضمینی جوجه مورد نظر میشود. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که اصلا جوجه کاب چیست ؟  میتوان جوجه کاب را به عنوان یک جوجه گوشتی درنظر گرفت و از آن استفاده کرد؟ روش نگه داری جوجه گوشتی کاب چطور است؟ فروش جوجه کاب چطور است؟ از کجا باید جوجه کاپ تهیه کرد؟ در ادامه به این سوالات پاسخ میدهیم.

جوجه کاب گوشتی چیست ؟

جوجه مرغ گوشتی نژاد کاب  نوعی دیگر از طیور است که شرکت طیور پروران میهن در زمینه عرضه آن فعالیت دارد. دانه مصرفی جوجه مرغ گوشتی نژاد کاب به جهت نیاز به مقدار کم تر 1.5 تا 2 درصدی پروتئین ارزان تر تمام می شود. اختلاف وزن خروس و مرغ در این جوجه های گوشتی نسبت به سایر گونه ها کمتر است. اگر قصد پرورش جوجه مرغ گوشتی نژاد کاب را دارید باید یک روز قبل از انتقال آن ها به سالن دمای سالن را به اندازه مورد نیاز و حدود 32 درجه سانتی گراد برسانید و سالن را گرم کنید البته برای جوجه هایی که از مادرجوان هستند باید دما را تا یک درجه بالاتر ببرید و قبل از ورود آن ها باید آب و دانه برای آن ها قرار داده شود. در سه روز اولی که جوجه ها به این سالن انتقال پیدا کرده اند باید از رول های کاغذی همراه سینی دانخوری استفاده شود.

برای هر 50 جوجه مرغ گوشتی نژاد کاب نیاز به 1 متر مربع خواهید داشت و برای هر جوجه نیز باید 50 گرم دانه بریزید. در هفته های اول شدت نور باید زیاد و در حدود 20 تا 60 لوکس باید باشد اما بعد از آن شدت نور کم کم  باید تا 5 لوکس کاهش پیدا کند. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که شدت نور در نقاط مختلف سالن نهایتاً باید فقط تا 20% از هم متفاوت باشد.

میزان رطوبت در پرورش جوجه مرغ گوشتی نژاد کاب مهم می باشد و باید بدون اینکه به جوجه ها استرس سرمایی وارد شود مکان آن ها آب پاشی شود. بستر جوجه ها باید ضخیم و حداقل 5 سانتی باشد. درست است که جوجه مرغ گوشتی نژاد کاب به دانه گران قیمت و غلیظی احتیاج ندارد ولی غذای آن ها باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. بر اساس نوع جوجه باید از پلت کرامبل یا دانه آردی برای آن ها استفاده شود. آب تهیه شده برای جوجه ها باید از نظر سختی و میکروبی آزمایش شود.

جوجه مرغ گوشتی نژاد کاب نیازمند تهویه مناسب می باشد بنابراین اگر سالن های تونلی دارید که از حداقل تهویه برخوردار نیست جوجه ها را حتی الامکان در یک سوم وسط سالن قرار دهید و یک سوم ابتدای تونل تنها جایی باشد که در دسترس جوجه مرغ گوشتی نژاد کاب قرار می گیرد. یکی دیگر از مواردی که در مورد این جوجه ها باید رعایت شود ایجاد آرامش برای آن ها می باشد زیرا استرس مانع از جذب درست زرده شده و ایمنی را در آنها کاهش می دهد. استفاده از حصار برای جوجه ها یا باید از نوع تور باشد و یا باید از کارتون هایی استفاده شود که دارای منفذ باشد زیرا تهویه هوا برای جوجه مرغ گوشتی نژاد کاب از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

تغذیه جوجه کاپ

جوجه کاب گوشتی

برای آنکه جوجه هایی با سودآوری مناسب و راندمان مطلوب داشته باشیم حتما به تامین آب و غذای آنها باید توجه ویژه ای کرد. اگر در طول پرورش جوجه کاپ، از همان روز های ابتدایی تا سن بلوغ و بهره برداری از آنها به نیاز های تغذیه ای جوجه کاب ها ، سیستم آبخوری و دانخوری مورد استفاده آنها در کنار مدیریت صحیح توجه کرد  میتواند علاوه بر کاهش هزینه پرورش، مصرف آب و خوراک و همچنین بر سود حاصله از فروش جوجه کاپ نیز تاثیر مثبت گذاشت. برای رسیدن به عملکردی بهینه و خوب در ترکیب دان جوجه های گوشتی کاب باید تعادل بین انرژی ، ویتامین ها، اسید های چرب ضروری جوجه برقرار کرد. التبه باید به این مورد اشاره کرد که با توجه به هدف پرورشی جوجه در این صنعت برنامه غذایی نیز تغییر میکند. به عنوان مثال تمرکز روی فروش جوجه کاب یا پرورش جوجه تا تبدیل به مرغ کاپ روی انتخاب برنامه تغذیه ای تاثیر میگذارد.

دان مناسب جوجه کاب

انرژی مهمترین رکن پرورش جوجه کاب است جون برای رشد بافتها و فعالیت و درکل بقا جوجه به انرژی نیاز دارد. برای تامین انرژی جوجه باید در جیره غذایی شون منابع کربوهیدرات از قبیل گندم ، ذرت و انواع روغنهای حیوانی و گیاهی قرارداد. مقدار غذای مصرفی بستگی به نیاز حیوان به انرژی دارد که بر حسب اندازه ، فعالیت ، دمای محیط و در حال رشد یا تولید بودن حیوان متغیر است .

غذا و فروش جوجه کاب

یکی از مهمترین سوالی که برای افراد پیش میاد: چطور دان وغذای جوجه رو تهیه کنیم تا در هنگام فروش جوجه کاپ بیشترین سود داشته باشیم؟ سود از فروش جوجه کاب به عوامل معتددی مانند واکسن های جوجه ، سالن های نگه داری ( خود شامل هزینه برق و هزینه تهویه و.. است ) و غذا ( خود شامل انواع ویتامین ها و آنزیم ها و مواد معدنی و… است) و وزن جوجه و…. بستگی دارد. در کل خریداران ابتدا به ظاهر جوجه یعنی اندازه و وزن جوجه چقدر هست که هرچه وزن جوجه ( متناسب با سنش ) بیشتر باشد بهتر است، بعد به محل نگه داری و نوع تغذیه آنها توجه میکنن.

با داشتن یه برنامه مناسب که در آن مقدار آب و غذا ، نوع فعالیت حرکتی ، ساعات خاموشی و روشنایی و مقدار پروتئین و مواد معدنی در جیره غذایی مشخص شده باشد میتوان به جوجه گوشتی مناسب برای فروش دست پیدا کرد. مهمترین دوره برای دستیابی به وزن مناسب ، ایجاد اشتهای مطلوب و به حداکثر رساندن رشد جوجه در 7 روزگی جیره آغازین میباشد. منظور دوره پرورش بین 0 تا 10 روزگی جوجه است. این جیره آغازین ( starter ) سهم کمی از هزینه کل غذای یک دوره را شامل میشود ولی مهمترین قسمت است. چرا غذای اولیه جوجه کاپ مهمترین قسمت است؟ چون با به حداکثر رساندن جذب مواد مغذی در ابتدای رشد جوجه، بنیه جوجه قوی میشود و در ادامه پروش، جوجه تبدیل به جوجه گوشتی کاپ میشود که در هنگام فروش بسیار سود آوری بالایی خواهد داشت.

نکته دیگری که علاوه بر خود غذا باید مورد توجه باشد آب است. آب نا کافی و یا تعداد کم آبخوریها باعث رشد کم جوجه ها میشود. با اندازه گیری نسبت مقدار آب ( لیتر ) به دان ( کیلوگرم) میتوان فهمید که آب کافی برای گله جوجه ها وجود دارد یا خیر. نسبت آب به دان میتوان به زیر اشاره کرد:

  • 1.8 به 1 برای آبخوریهای آویز (زنگوله ای)
  • 1.6 به 1 برای آبخوریهای نیپل بدون کاسه (فنجانکی)
  • 1.7 به 1 برای آبخوریهای نیپل با کاسه (فنجانکی)

فروش جوجه کاب چطوری است و از کجا باید تهیه کرد

برای تهیه این نوع از جوجه ها میتوان از شرکت های معتبر اقدام کرد و یا از بخش کنندگان این نوع طیور استفاده کرد. از آنجایی که شرکت طیور پروران میهن خود تولید کننده جوجه کاب گوشتی است اقدام به عرضه مستقیم این جوجه ها کرده است.

فروش جوجه کاب بدون واسطه

از اون جایی که پرورش و نگهداری جوجه کاب امری با دقت و سخت است، برای تهیه این نوع از جوجه ها باید دقت زیاد کرد. افراد واسط سود جویی در هنگام فروش جوجه کاب در قالب جوجه ها سالم ، آن دسته از جوجه هایی که مریض یا ضعیف هستند به خریداران میفروشند. از این رو مشتری ها ( خریداران ) بیشتر تمایل دارند جوجه کاپی های خود را مستقیما از تولید کننده دریافت کنند.

بخاطر مشکلاتی که واسطه ها در فروش جوجه های کابی بوجود آورده اند، شرکت طیور پروران میهن تصمیم به ارائه مستقیم انواع جوجه کاب گرفته است که این مورد باعث میشود فروش جوجه کاب بدون واسطه بیشتر در جامعه رونق یابد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره قبل از خرید با شماره 09122895849 و 02177623913 و 02177687828 با شرکت طیور پروران میهن تماس بگیرید

 

مزایای خرید و فروش جوجه کاب بدون واسطه

1- عدم پرداخت هزینه بیشتر که ناشی از حق کمیسیون دلالان

2- تضمین سالم بودن خوجه کاپ

3- پرداخت هزینه کمتر ( تنها همان هزینه تولید کننده )

4- حفظ قیمت واقعی

 

شرکت طیور پروران میهن با استفاده از جدیدترین متد پرورش جوجه توانسته جوجه کاپ های سالم با استاندارد های وزارت علوم و بین المللی پرورش دهد.

 

 

5/5

2 دیدگاه در ”جوجه مرغ گوشتی نژاد کاب

  1. سلام
    ممنون از اطلاعات خوبتون
    قیمت جوجه کاب هایی که به صورت مسقیم می فروشید چنده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − نه =