• پشتیبانی سایت
  • 2019-09-04
  • سایر

بوقلمون بیوتی سفید

اگر شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که به پرورش دام و طیور به خصوص بوقلمون علاقه دارید به شما پیشنهاد میکنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا نکاتی در مورد پرورش بوقلمون را به شما آموزش دهیم تا در این راه بیش از پیش موفق شوید. با ما در طیور پروران میهن همراه باشید.

 شاید یکی از سخت ترین کار ها در پرورش دام و طیور را پرورش بوقلمون دانست.

این تنها بخشی از مسائلی است که شما در مسیر پرورش جوجه بوقلمون سفید بیوتی با آن رو به رو خواهید شد.

مسئله ی بعدی مقابله با عوامل بیماری زا هستند زیرا بو قلمون های جوان نسبت به این عوامل بسیار حساس می باشند و باید برای جلوگیری از بیماری آنها چاره ای بیاندیشید.

در حال حاضر جوجه بوقلمون به صورت تجاری پرورش می باید و به صورت تعداد بالا در یک مکان نگهداری میشوند و تعدادی از کشور ها نیز پا را فراتر گذاشته و با تغییرات ژنتیکی سرعت رشد و تکثیر بولمون ها را افزایش داده اند تا از این طریق سود بیشتری ببرند.

برای آنکه بوقلمون را به روش صنعتی پرورش دهید باید شرایط محیطی مناسبی را برای آن فراهم آورید به به صورت خلاصه در زیر به این شرایط اشاره خواهیم نمود.

دمای محیط

دمای محیطی که جوجه بوقلمون سفید بیوتی در آن نگهداری میشوند اولین بخش از تولیدی شما می باشد که تاثیر بسیاری در رشد و بلوغ بوقلمون شما خواهند داشت.

دوره ی شروع یکی از بخش های تولید بوقلمون می باشد، در این دوره شما باید دمای آشیانه تولید را بین 34 تا 36 درجه سانتی گراد نگه دارید و رفته رفته آنرا کم نمایید تا به دمای 32 درجه در پایان هفته اول برسید.

این کاهش دما را به گونه ای کنترل کنید که در پایان هفته دوم دما به 29 درجه ، در پایان هفته سوم به 26 درجه ، در هفته چهارم 24 درجه  و در هفته پنجم به 21 درجه برسد پس از پایان هفته پنجم تا پایان دوره ی تولید دما را 18 درجه سانتی گراد نگهدارید.

نکته ای که در این بخش باید به آن اشاره نمود این است که در روزهای ابتدایی، جوجه بوقلمون یک روزه نباید از دستگاه حرارتی مادر دور شود برای جلوگیری از این اتفاق می توانید میتوانید دور تا دور دستگاه مادر حصار بکشید و مانع از خروج جوجه ها از حصار شوید.

همچنین در صورتی که از هیتر استفاده میکنید باید به تعداد مناسب و در درجه حرارتی مناسبی این کار انجام شود تا دمای کلی مناسب باشد.

تهویه و رطوبت

تهویه مناسب یکی از مهم ترین بخش های راه اندازی سالن تولید بوقلمون می باشد زیرا هوای تازه برای جوجه بوقلمون سفید بیوتی بسیار لازم و ضروری است.

عدم تهویه مناسب میتواند موجب بوی بد در سالن نگهداری  و همچنین افزایش رطوبت آن شود. این در حالی است که جوجه ها باید در محلی خشک و آری از آلودگی پرورش یابند.

بهداشت محیط

برای آنکه در زمان پرورش جوجه بوقلمون سفید بیوتی با خسارات ناشی از بیماری و تلف شدن حیوانات مواجه نشوید، پیشگیری از بیمار شدن حیوانات را باید در اولویت کار خود قرار دهید.

به همین جهت لازم است تا همواره بهداشت محیط را رعایت نموده و وسایلی که از آنها برای تغذیه دام استفاده میکنید به خوبی ضد عفونی نمایید.

فضای کافی

برای نگهداری جوجه بوقلمون در هفته اول 30 جوجه در متر مربع فضای مناسبی می باشد، در هفته ی دوم تا چهارم تعداد را به 20 عدد در متر مربع کاهش داده ، در هفته پنجم و ششم نیز با نصف کردن جمعیت، فضای بیشتری را در اختیار جوجه ها قرار دهید.

به این صورت تعداد را در هر متر مربع بر اساس هفته های سپری شده کاهش داده تا زمانی که در هفته سیزدهم الی بیستم در هر متر مربع تنها 2 نهایت 3 جوجه بوقلمون سفید بیوتی داشته باشید.

نور مناسب

در صورتی که مایلید تا جوجه بوقلمون سفید بیوتی شما رشد بهتری داشته باشند به شما پیشنهاد میکنیم تا در دو روز اول به صورت 24 ساعته سالن تولید را روشن نگهدارید و پس از آنکه جوجه ها به خوردن و آشامیدن عادت کردند به مرور مدت زمان و میزان شدت نور را کم نمایید.

طبق تحقیقات به عمل آمده بهتر است کم کردن نور را به صورتی انجام دهید که طی دو هفته به حداقل میزان و مدت روشنایی برسید به صورتی که در طول روز 13 الی 14 ساعت مدت روشنایی سالن تولید شما باشد.

همچنین برای افزایش بازدهی می توانید از نور های قرمز و سبز به جای نور سفید استفاده کنید.

امیدواریم با رعایت نکاتی در مورد جوجه بوقلمون که در بالا گفته شد در پرورش و فروش جوجه بوقلمون موفق باشید.

1/5

3 دیدگاه در ”پرورش جوجه بوقلمون سفید بیوتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =