فروش بلدرچین

خدمتی دیگر از طیور پروران میهن ، فروش بلدرچین است. بلدرچین پرنده کوچکی که به دلیل خصلت هایی که دارند بسیار مورد توجه پرورش دهندگان پرنده قرار گرفته است. بلدرچین به سرعت رشد کرده و به بلوغ می رسد. این پرنده تولید تخم بالایی داشته و می توان در فضای کمی تعداد زیادی از آن ها را نگهداری کرد. این پرنده نسبت به بیماری های طیور حساسیت کم تری دارد. تخم و گوشت این پرنده و قیمت بالای فروش بلدرچین و برگشت سریع سرمایه باعث شده تا محبوبیت خاصی در بین پرورش دهندگان پیدا کند. در اینجا به توضیحات بیشتری راجع به مزیت های پرورش این پرنده می پردازیم.

میزان رشد بلدرچین حدود 3.5 برابر بیشتر از سایر طیور می باشد و در 40 تا 50 روزگی به بلوغ می رسند و در پیک تخم گذاری خود قرار می گیرند و همه این ها باعث می شود تا تولید کننده به سرعت بتواند نسبت به فروش بلدرچین اقدام کند و سوددهی سریعی نسبت پرورش به سایر پرندگان اهلی داشته باشد. این پرندگان اگر به خوبی پرورش پیدا کنند در سال اول می توانند تا 260 عدد تخم بگذارند. بلدرچین در سال اول قابلیت تولید 3 تا 4 نسل را دارد و دوره جوجه کشی بلدرچین در حدود 17 تا 18 روز می باشد. باتوجه به جثه کوچک این پرنده و اینکه به آبخوری و دانخوری کمی احتیاج دارد بنابراین تعداد بیشتری از این پرنده را می توان در فضای کمتری تولید کرد.

گوشت بلدرچین بسیار مغذی و دارای پروتئین بالایی می باشد و چربی آن نیز بسیار کم می باشد و به همین جهت این گوشت برای کودکان و بیماران بسیار مفید می باشد. علاوه بر گوشت بلدرچین، تخم بلدرچین نیز منبع عالی برای ویتامین ها به جز ویتامین سی محسوب می شود. کلسترول تخم بلدرچین از تخم مرغ کمتر است.

بلدرچین های نر دارای پرهای سینه قرمز و پر سینه ماده ها خرمایی تیره می باشد و این روش تشخیص پرنده نر از ماده می باشد که از سه هفتگی قابل تشخیص است. تشخیص نر و ماده بودن بلدرچین در روز اول ممکن می باشد ولی نیازمند تخصص بالایی است. پوسته تخم بلدرچین دارای رنگ ها و طرح های متفاوتی می باشد و منحصر بفرد هستند. جوجه بلدرچین ها در روزهای اول بین 5 تا 10 گرم هستند و  در 40 تا 50 روزگی شان به بلوغ می رسند و بلدرچین های نر وزنی در حدود 90 تا 150 گرم خواهند داشت و ماده ها بین 110 تا 180 گرم وزن دارند.

پرورش جوجه بلدرچین

برای جوجه بلدرچین ها که داخل دستگاه مادر مصنوعی قرار می گیرند باید دما را  در 35 درجه تنظیم کنید و هر 4 روز یک بار این دما در حدود 2.5 درجه باید کاهش پیدا کند تا زمانی که دما به 21 درجه برسد که در این حالت دما ثابت نگه داشته شود.

جوجه های نیمچه نیز باید در دمایی بین 21 تا 28 درجه سانتی گراد نگهداری شوند و 12 ساعت روشنایی  برای بلدرچین ها تا سن 5 هفتگی که به قفس تخمگذاری انتقال پیدا می کنند مناسب است. جدا نگه داشتن بلدرچین های نر و ماده باعث می شود تا آن ها رشد بهتری داشته باشند بنا براین معمولاً آن ها را از هم جدا نگه می دارند.

بلدرچین ها معمولا در قفس های توری نگه داشته می شوند که دارای ظرفیت 20 تا 40 عدد بلدرچین هستند. عموماً برای هر بلدرچین 150 سانتی متر تا 200 سانتی متر فضا کافی می باشد که به طور معمول از 8 ردیف تشکیل می شوند. فروش بلدرچین ها عموما در 17 تا 18 هفتگی انجام می شود.

پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب فروش جوجه بلدرچین یکروزه را مطالعه کنید.

آیا تونستیم بهتون کمک کنیم؟