فروش جوجه اردک 15 روزه پکنی و فروش جوجه اردک پرورشی

پرورش اردک یکی از کارهای پر درآمد است که میتوان هم بصورت خانگی و هم بصورت صنعتی این کار را انجام داد. از آنجا که اردک ها در دو نوع اهلی و وحشی وجود دارند، خرید و فروش اردک اهلی بسیار آسان بوده و قیمت آنها نسبت به اردک وحشی کمتر است. از این رو فروش جوجه اردک پرورشی برای پرورش دهندگان طیور بسیار سود آورد بوده، مخصوصا فروش جوجه اردک 15 روزه پکنی به دلیل گوشتی بودن و مقاوم در برابر بیماری ها و سازگار با محیط های مختلف مورد توجه است.

جوجه اردک پکنی پرورشی  یکی از محصولات شرکت طیور پروران میهن است. این شرکت انواع جوجه اردک های پکنی مخصوصا جوجه اردک پکنی 15 روزه را با تضمین سلامت و اصل بودن نژاد ارائه میدهد.

پرورش جوجه اردک

فروش جوجه اردک پرورشی به دلیل رشد سریع و در سن بلوغ تخم و گوشتی زیادی که دارد یکی از کسب و کارهای پرسود در جهان میباشد. به طور کلی اردک ها در مقابل بیماری ها هستند اما باید واکسن های مربوطه را در زمان مشخص به آنها زد. پروش اردک ممکن است ساده به نظر بیاید ولی باید ملزومات اولیه آن آماده باشد مانند محیط نگهداری ، نوع غذای آنها و همچنین باید در نظر گرفت که چه نوع نژادی از اردک میخواهید پرورش دهید. در ادامه توضیحات لازمه داده میشود.

نژاد های اردک گوشتی

بطور کلی اردک ها به اهلی و وحشی تقسیم میشوند. اردک های وحشی را کنار بزاریم، اردک های اهلی که قابل پرورش هستند خود به چند نژاد مختلف تقسیم میشوند که معروف ترین و بهترین نژاد ها میتوان به :

  1.  اردک پکنی یا پکن ( pekin )
  2. اردک مسکویی یا اسرائیلی (Muscovy duck)
  3. اردک ایلسبوری ( Aylesbury )
  4. اردک دونده هندی ( Indian runner)

جوجه اردک پکنی

اردک های پکنی بهترین نژاد اردک که دارای گوشت بیشتری نسبت به بقیه است و منشا آنها کشور چین می باشد. از مشخصات ظاهری آنها میتوان به پاهای کوتاه با سر بزرگ ، اندامی کشیده و پیشانی پهن و پرهای رنگ سفید اشاره کرد. باید گفت یکی از ویژگی های بارز اردک پکنی رنگ سفید آن است. این اردک ها حدودا سالی 100  عدد تخم میگذارند و دوره و زمان جوجه کشی بین 25 الی 30 روز است.

 مشخصات اردک پکنی

  • اردک پکنی بدن بزرگ و محکمی دارد
  • سینه صاف و پهن
  • خونسرد و پربار هستند
  • ضریب تبدیل غذایی بالایی دارند
  • گردن ضخیم و سر بزرگ و گرد
  • منقار نسبتا کوتاه و کشیده زرد رنگ
  • اکثر تخم های نطفه دار آن موفق به تولد می شوند
  • پاک کردن بسیار راحت تری نسبت با سایر گونها دارند
  • رنگ پرها سفید کرمی و رنگ پا ها نارنجی مایل به زرد است
  • خیلی سریع رشد می کنند؛ ممکن است در ۷هفته وزن بدنشان تا ۳.۵کیلوگرم هم برسد
  • بدنشان از کنار بصورت مستطیل دیده میشود که قسمت جلویی بدن خود را بالاتر نگه میدارند
  • در سال تا ۲۰۰ تخم میگذارند که بهتر است تخم ها را جدا کرده و بصورت مصنوعی جوجه کشی کنید

اردک پکنی

اگر در پرورش جوجه اردک پکنی تغذیه مناسب رعایت شود، قادر است در 5 الی 6 هفته به وزنی بین 3.5 الی 5 کیلوگرم برسد.بطور دقیق تر اردک ماده پکنی حدود 3.5 الی 4 کیلو و اردک نر به وزن 4 الی 5 کیلوگرم خواهد رسید. نکته دیگر که به پرورش جوجه اردک پکنی موان اشاره کرد ضریب تبدیل خوراک است به این معنی که به ازای هر 3 کیلوگرم غذا، یک کیلوگرم گوشت تولید میشود.

اگر بخواهیم بهترین جوجه اردک های پکنی را خریداری کنیم باید به جوجه های 15 روزه توجه کرد چون در این زمان این جوجه ها واکسن های مربوط را زده اند و تنها با تغذیه و مکان مناسب میتوانند در زمان کوتاهی پروار شده و گوشت زیادی تولید کنند و از طرفی هم میتوانند بعد از بلوغ تخم بیشتری هم بگذارند. برای خرید جوجه اردک 15 روزه پکنی با مشاوران شرکت طیور پروران میهن تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره قبل از خرید با شماره 09122895849 و 02177623913 و 02177687828 و 09136765730 با شرکت طیور پروران میهن تماس بگیرید

اردک اسرائیلی یا مسکویی

بخلاف اسم اردک های اسرائیلی این اردک ها منشاشان کشورهای آمریکای جنوبی و مرکزی مانند مکزیک و برزیل بوده و تعلقی به روسیه و اسرائیل ندارند. برای پرورش این نوع از اردک ها باید آب های متعدل و گرم درنظر داشت از این رو مناطقی که این نوع آب و هوا را دارند برای پروش اردک اسرائیلی بسیار مناسب هستند. نشانه بازر این اردک های اسرائیلی زائده قرمز رنگ روی نوک و صورت و گونه آنهاست.

اردک ایلسبوری

بدن این نوع اردک ها به رنگ سفید و پاهای آنها به رنگ زرد مایل به نارنجی بوده و منشا آنها کشور انگلیس میباشد. وزن اردک نر حدود 4 کیلو و ماده آن حدود 3.5 کیلوگرم است. بهتر این این این اردک ها برای نگه داری ، به اصطلاح مادر شدن جوجه کشی طبیعی استفاده نکرد.برای فروش اردک های ایلسبوری سن 8 هفتگی مناسب میباشد.

اردک دونده هندی

ظاهر این اردک ها متفاوت از دیگر اردک هاست. این اردک ها به شکل عمودی هستند و بندی کشیده دارند.منشا نشاد این اردک ها کشور چین میباشد. این اردک ها دارای تخم گذاری بالایی بوده از این رو برای کسانی که هدف آنها گرفتن تخم بیشتر اردک است بسیار مناسب است. از دیگر ویژگی های این اردک ها میتوان به گردن دراز، منقار پهن و بلند و زرد اشاره کرد. رنگ بدن آنها قهوه ای ، سفید و برنزی است.

فروش جوجه اردک پرورشی

برای فروش جوجه اردک پرورشی باید به نکات مختلف توجه کرد. در هنگام فروش باید زمان واکسیناسون به خریداری گفته شود که از تلف شدن جوجه جلو گیری کرد. همچنین ممکن است خریدار دان متفاوتی به جوجه اردک ها بدن پس باید نوع و نحوه غذای جوجه اردک های پرورشی را نیز به وی گفته شود. در کل باتوجه به وزن و نژاد جوجه، قیمت فروش جوجه اردک پرورشی متفاوت از هم میباشد.

برای سفارش و خرید جوجه اردک پرورشی و همچنین دریافت مشاوره رایگان در زمینه خرید و فروش و پرورش جوجه اردک با کارشناسان شرکت طیور پروران میهن تماس بگیرید.

 

انواع پرورش اردک

برای پرورش اردک میتوان از محیط های مختلف استفاده کرد البته در هر محیط باید به تغذیه و آب و در کل محیطی مناسب که اردک ها توجه ویژه کرد. از انواع پرورش اردک میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. پرورش اردک در خانه
  2. پرورش صنعتی اردک
  3. پرورش اردک در فضای باز
  4. پرورش اردک در فضای نیمه باز
  5. پرورش اردک در فضای بسته
  6. سالن پرورش اردک
  7. پرورش در قفس

فروش جوجه اردک 15 روزه پکنی

معروف ترین نژاد اردک در ایران اردک پکنی است. همان طور که توضیح داده شد اردک های پکنی داران گوشت بیشتری هستند ولی اگر از بدو تولد جوجه تا زمانی که به سن بلوغ برسن، از آنها نگه داری و بعد از گوشت آنها استفاده شود باید هزینه و زمان زیادی گذاشت، از این رو جوجه های 15 روزه که دیگر نیازی به نگهداری زیاد و واکسیناسیون ابتدایی ندارند بسیار مناسب برای پرورش هستند.

با توجه به فوایدی که جوجه 15 روزه پکنی دارد، فروش آن بسیار پرسود بوده و همچنین خرید آن نیز برای خریداران مقرون به صرفه میباشد. شرکت طیور پروران میهن با پرورش و فروش جوجه اردک 15 روزه پکنی با تضمین و امکان ارسال سریع و با قیمت تولیدی در این حوزه فعالیت میکند.

راه ارتباطی با مشاوران شرکت طیور پروران میهن 09122895849 و 02177623913 و 02177687828 و 09136765730

 

طریقه افزایش تعداد جوجه اردک پکنی

از روش هایی که می توان تولید جوجه اردک پکنی را افزایش داد کاهش طول مدت بارداری اردک می باشد. پرندگان به صورت عادی مدتی بعد از تلقیح می توانند تخم های بارور شده بگذارند این در حالی است که اردک پکنی تا یک هفته پس از تلقیح شروع به تخم گذاری می کند این در حالی است که برای افزایش تعداد اردکها باید در هر هفته دو بار تلقیح انجام شود بدین صورت می توان شاهد افزایش تعداد تخم های بارور در طول هفته بود.

تولید مثل اردک پکنی

اینکه بتوان با استفاده از تغییر در ژن ها به تولید تخم و گوشت با کیفیت و ماندگاری بالاتری دست پیدا کرد یکی از اهداف پرورش و فروش جوجه اردک پکنی می باشد. برای تولید تخم در نظر داشتن اینکه تخم به وجود آمده توانایی تولید موجود زنده را دارد یا نه مورد توجه می باشد.

اردک یا همان مرغابی گونه ای از پرندگان آبی هستند که جثه ای کوچک تر از غاز و قو دارند و توانایی زندگی در آب دریا و آب شیرین را دارد. این پرنده به روش تخم گذاری تولید مثل می کند و دارای گونه های بسیاری است که همچنان بخش زیادی از آنها شناخته نشده اند. چرب بودن پر های این پرنده به آن کمک می کند تا بر روی آن راحت تر حرکت کرده و هنگامی که قصد خروج از آب را داشت سنگین نشده باشد.

جفت گیری اردک پکنی

در زمستان اردک های نر با استفاده از مایش پر های خود توجه جنس ماده را جلب می نمایند و در بهار جفت خود را برای تولید مثل به مکانی می برند که در آنها متولد شده اند. اینکه هر اردک ماده چه تعداد تخم میگذارد با مدت زمان روشایی زمین رابطه مستقیم دارد به همین دلی است که در سالن های پرورش اردک تا 17 ساعت سالن را به استفاده از نور مصنوعی روشن نگه میدارند.

پس از تخم گذاری اردک ماده به مدت 28 روز بر روی تخم ها خوابیده و در این مدت جنس نر به او غذا رسانی میکند. پس از 28 روز جوجه ها سر از تخم دراورده و پس از چند ساعت می توانند به همراه مادر خود شنا کردن را تجربه کنند همچنین در صورتی که مادر خود را از دست داده باشند تا یک و نیم کیلومتر میتوانند به دنبال آب گشته و خود را به آن برسانند.

تاریخچه پرورش اردک و جوجه اردک پکنی

اردک را می توان جز اولین حیواناتی دانست که به فرمان انسان درامد، با توجه به شواهد به دست آمده اردک در ابتدا در مصر اهلی و به کار گرفته شده است و سپس به سایر نقاط منتقل شده است. دلیل اصلی توجه مصریان باستان به اردک را می توان زیستن این حیوان در کنار رود نیل دانست.

جوجه اردک پکنی از جمله پر طرفدار ترین نوع اردک ها می باشد و دلیل آن دو منظوره بودن این نژاد می باشد منظور از دو نژاد بودن پرنده تخم گذار و گوشتی بودن آن است به همین دلیل است که بیشتر مزرعه داران و تولید کنندگان صنعت یدر آمریکا نیز از این نژاد بیش از نژاد های دیگر استفاده میکنند.

خوراک جوجه اردک پکنی

جوجه پرندگان بنا به دلایلی تا مدتی پس از خروج از تخم قادر به غذا خوردن نیستند این در حال است که جوجه اردک پکنی لحظاتی پس از تولد به نبال غذا بوده و با ایجاد سر و صدا از مادر خود تقاضای غذا می کند. به همین دلیل است که رشد جوجه اردک پکنی از دیگر طیور بیشتر بوده و اگر غذا به میزان کافی در اختیار آن قرار بگیرد رشد فوق العاده ای خواهد داشت. هر چه رشد جوجه اردک پکنی بیشتر می شود مدت زمان بین غذا دهی آن کم تر می شود تا در سن دو هفتگی به دو بار در روز می رسد.

نتیجه

از برای کسب درآمد به دنبال فروش اردک هستید فروش جوجه اردک 15 روزه پکنی بهترین گزینه است. اگر به دنبال نژاد خوب برای پرورش اردک هستید جوجه اردک پکنی بهترین نژاد اردک ارلحاظ گوشت است و نژاد هندی دونده ( ران هندی ) بهترین نژاد برای تخم گذاری است. حتما به این موضوع توجه کنید که اردک علاقه زیادی به آب تنی دارد پس محیطی که برای آن ایجاد میشود بهتر است کمی آب اضافه برایش باشد.

5/5