جوجه شتر مرغ یک ماهه
جوجه شتر مرغ

اگر شما هم از علاقه مندان به پرورش طیور و بهره مندی از گوشت و تخم آنها هستید به شما پیشنهاد می کنیم پرورش شتر مرغ را آغاز نمایید. دلایل متعددی وجود دارد که شما را ترغیب به پرورش جوجه شترمرغ نماید از این دلایل می توان به همه چیز خوار بودن شتر مرغ و عدم نیاز به برنامه غذایی خاص ، رشد سریع و امکان بهره مندی از تخم ، گوشت و پر این بزرگ ترین پرنده ی طبیعت دانست. در صورتی که شما مایل هستید تا پرورش جوجه شترمرغ را آغاز نمایید به شما پیشنهاد می کنیم در ابتدای کار چندین جوجه شترمرغ خریداری نمایید و نسبت به پرورش آنها اقدام کنید. در این مقاله راهنمای خرید جوجه شترمرغ به همراه پرورش آن به شما آموزش داده می شود و شما در انتها خواهید توانست با استفاده از شناختی که از روش های پرورش شتر مرغ به دست آورده اید بهترین جوجه شترمرغ را خریداری و یا پرورش دهید.

در صورتی که قصد خرید جوجه شترمرغ را دارید ابتدا وضعیت محل نگهداری آنها را مورد بررسی قرار دهید. نگهداری تعداد زیادی جوجه شترمرغ در یک محیط کوچک احتمال نارسایی، کمبود تغذیه ، ضعف و بیماری های واگیر دار را در بین آنها افزایش میدهد.

در مرحله ی بعدی باید به بهداشت محیط توجه نمایید. محیط مزرعه ای که شما از آن قصد خرید جوجه شترمرغ دارید نیز دارای اهمیت است و این کار باعث می شود تا جوجه های سالم تری را خریداری نمایید.

کارگران بخش بعدی هستند. شتر مرغ به صورت 2 نوبته باید تغذیه شود این در حالی است که این کار برای جوجه شترمرغ باید 5 بار در روز انجام شود. در صورتی که کارگران مسئولیت های خود را به موقع و دقیق انجام ندهند این امکان وجود دارد که جوجه ها از ضعف جسمانی به دلیل کمبود تغذیه رنج ببرند.

مبحث بعدی که مهم است محل مزرعه و سالن پرورش جوجه شترمرغ می باشد که باید آب در آن به میزان لازم و بهداشتی موجود باشد. باید توجه داشته باشید که در صورتی که در فصل های سرد سال اقدام به خرید جوجه شترمرغ می کنید باید توجه داشته باشید که مزرعه مورد نظر شما از آبگرمکن برای متعادل کردن دمایی که در اختیار جوجه ها قرار میدهد استفاده می کند یا نه. آب در شرایط زمستان باید به صورت ثابت دمای 20 درجه داشته باشد در صورتی که کمتر از این میزان بود امکان بیمار شدن جوجه ها دور از ذهن نیست.

باید بررسی کنید که مزرعه مورد نظر مجوز هایی مانند: مجوز برای مالکیت پرندگان،  مجوز برای حمل و نقل پرندگان ، احداث چاه تلفات برای دفن پرنده های مرده، بازرسی های دامپزشکی ، معیارهای امنیت زیستی (Bio Security) نظیر حوضچه ورودی را دریافت کرده است یا خیر.

در صورتی که راهنمای خرید جوجه شترمرغ که در بالا گفته شد را به خوبی رعایت کنید می توانید انتظار داشته باشید که جوجه شترمرغ هایی سالم و آماده ی پرورش خریداری نموده اید و پس از آن باید با رعایت کردن همین موارد به خوبی آنها را پرورش داده و به مرحله ی بلوغ برسانید. در مورد فروش جوجه شتر مرغ نیز می توانید در بخش های دیگر سایت طیور پروران میهن اطلاعات کسب نمایید.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 5 =